Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarmichael, James V., Jr.; Shontz, Marilyn L.
TitelA "Despised""Semi-Profession": Perceptions of Curricular Content Relating to Gender and Social Issues among 1993 MLIS/MLS Graduates.
QuelleIn: Journal of Education for Library and Information Science, 38 (1997) 2, S.98-115Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0748-5786
SchlagwörterCourse Content; Gender Issues; Graduate Students; Graduate Surveys; Higher Education; Librarians; Library Education; Masters Programs; Social Responsibility; Student Attitudes; Tables (Data)
AbstractDescribes a survey of graduates from master's in library and information studies programs concerning social responsibility and gender issues and the treatment that these subjects received in their classes. Results are discussed that indicate that librarians and library education are less progressive than commonly depicted, and a copy of the survey is appended. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Library and Information Science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: