Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwain, Sherry Seale
TitelStudying Teachers' Transformations: Reflection as Methodology.
QuelleIn: Clearing House, 72 (1998) 1, S.28-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-8655
SchlagwörterChange Strategies; Educational Change; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Program Descriptions; Reflective Teaching; Research Methodology; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractStudies how four teachers transformed their philosophies and teaching practices through participation in a reflective research process. Discusses the power of reflection in the teachers' journals; teacher reflections on growth and change; insights into teaching offered by videotaping; talking about teaching and learning with students, parents, colleagues, and others; and planning for students' and teachers' ownership. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Clearing House" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: