Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLonsway, Kimberly A.; Klaw, Elena L.; Berg, Dianne R.; Waldo, Craig R.; Kothari, Chevon; Mazurek, Christopher J.; Hegeman, Kurt E.
TitelBeyond "No Means No." Outcomes of an Intensive Program to Train Peer Facilitators for Campus Acquaintance Rape Education.
QuelleIn: Journal of Interpersonal Violence, 13 (1998) 1, S.73-92Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0886-2605
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Interpersonal Communication; Peer Teaching; Prevention; Rape; Sex Education; Student Attitudes; Student Behavior; Training
AbstractExamines the effects of a university course designed to train peer facilitators to conduct rape education workshops, Campus Acquaintance Rape Education (CARE). Participants (N=74) experienced comprehensive attitude change; both men and women participants became more willing and able to directly express themselves and assert their needs in ways that facilitated increased sexual communication. (MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interpersonal Violence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: