Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrew, Todd L.; Work, Gerald G.
TitelGender-Based Differences in Perception of Experiences in Higher Education: Gaining a Broader Perspective.
QuelleIn: Journal of Higher Education, 69 (1998) 5, S.542-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1546
SchlagwörterClassroom Environment; College Environment; College Students; Comparative Analysis; Higher Education; Sex Differences; Student Attitudes; Student Experience; Teacher Behavior; Womens Education; College Student Experiences Questionnaire
AbstractA study used the College Student Experiences Questionnaire database to examine whether a "chilly classroom climate" exists for women students in higher education, and if so, whether faculty behavior contributes to this environment. Results show female students were not experiencing this climate, and reported college experiences and gains equivalent to or exceeding those of men. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: