Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYager, Robert E.; Lutz, Martha V.; Craven, John A. III
TitelDo National Standards Indicate the Need for Reform in Science Teacher Education?
QuelleIn: Journal of Science Teacher Education, 7 (1996) 2, S.85-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-560X
SchlagwörterConstructivism (Learning); Educational Change; Educational Cooperation; Futures (of Society); Higher Education; Inservice Teacher Education; Instructional Improvement; National Standards; Problem Solving; Science Education; Science Teachers
AbstractDiscusses aspects of science-teacher education that should be reformed in efforts to reform science education. The need for reform in science education implies a concomitant demand for reform in science-teacher education. Effective educational standards must accommodate standards for teaching, coordination of teaching and assessment, and systems for involving collaborators from outside the school. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Science Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: