Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPurdy, Deirdre H.
TitelAn Economical, Thorough, and Efficient School System: The West Virginia School Building Authority "Economy of Scale" Numbers.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 13 (1997) 3, S.170-82
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterStellungnahme; Consolidated Schools; County School Districts; Educational Equity (Finance); Elementary Secondary Education; Facility Guidelines; Rural Schools; School Closing; School Funds; School Size; State Agencies; State Aid; State Legislation; West Virginia
AbstractThe West Virginia School Building Authority has arbitrarily emphasized economies of scale as a requirement for statewide facilities funding. This requirement has forced consolidation in sparsely populated areas with resultant "diseconomies of scale" related to transportation costs, increased dropout rates, and decreased parental and community involvement. Proposes changes in school funding criteria to reflect statutory goals. Contains 45 references. (SAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: