Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchram, Tom
TitelA Cautionary Tale of Collaboration and Change in Northeast Brazil.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 7 (1998) 2, S.129-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterCooperative Programs; Cultural Differences; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Ethnography; Foreign Countries; Individualism; International Cooperation; Special Education; Brazil
AbstractHighlights pitfalls and successes in a cooperative curriculum and teacher-development project involving U.S. and Brazilian educators. Difficulties arose, due to differing conceptions of community and individualism as related to disabled persons' equal-education rights. Challenging Brazil's hierarchically based social prescriptions resulted in frustration and resistance from participants. Cultural distinctions and context effects cannot be ignored in international cooperation efforts. (18 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: