Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenry, A'Lelia Robinson
TitelPerpetuating Inequality: "Plessy v. Ferguson" and the Dilemma of Black Access to Public and Higher Education.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 27 (1998) 1, S.47-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterAccess to Education; Black Education; Court Litigation; Educational Attainment; Elementary Secondary Education; Equal Education; Higher Education; Public Education; Racial Discrimination
AbstractPresents a twofold argument concerning the persistent disparity in overall black educational attainment rates. "Plessy v. Ferguson" was originally used to deny African Americans public education opportunities then provided to White Americans. "Plessy's" color-blind premise is presently being revived and used to nullify remedies and programs designed to increase Black access to public and higher education. (88 footnotes) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: