Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGeorgi, David; Crowe, Judith
TitelDigital Portfolios: A Confluence of Portfolio Assessment and Technology.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 25 (1998) 1, S.73-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterComputer Uses in Education; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Internet; Performance Based Assessment; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Student Teacher Evaluation
AbstractSummarizes two trends in teacher education: using performance-based portfolios for assessment, instruction, and professional development and transforming computers from complicated instruments to universally available tools that facilitate tasks involving knowledge access and processing. The article explores connections between the two trends and poses possibilities for teacher educators as they plan for the future. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: