Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSelingo, Jeffrey
TitelScience-Oriented Campuses Strive To Attract More Women.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 44 (1998) 24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterAdmission Criteria; College Admission; College Entrance Examinations; Comparative Analysis; Engineering Education; Enrollment Rate; Enrollment Trends; Females; Higher Education; School Holding Power; Science Education; Scores; Sex Differences; Standardized Tests; Student Characteristics; Student Recruitment; Womens Education
AbstractAlthough women's enrollment at leading institutions of science and engineering have risen significantly in recent years, they still frequently make up less than one-third of the student population, despite women's high academic qualifications. Many institutions admit more women than men, but women are choosing other colleges and careers. Women still lag behind men in standardized mathematics test scores. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: