Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCann, Ann L.; Babler, William J.; Cohen, Peter A.
TitelLessons Learned from the Competency-Based Curriculum Initiative at Baylor College of Dentistry.
QuelleIn: Journal of Dental Education, 62 (1998) 2, S.197-207Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0337
SchlagwörterAccountability; Accreditation (Institutions); Allied Health Occupations Education; Change Strategies; College Faculty; College Outcomes Assessment; Competency Based Education; Curriculum Design; Curriculum Development; Dental Schools; Entry Workers; Higher Education; Professional Education; Strategic Planning; Teacher Participation
AbstractChronicles development of the Baylor College of Dentistry (Texas) competency-based curriculum and outlines 11 lessons learned concerning strategic planning, external accountability, value of significant and continuing faculty participation, administrative support structures, linking planning and assessment, using multiple assessment methods, observing real work to certify competence, involving faculty in assessment, curriculum review, competencies for beginning professional practice, and curriculum modification. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Dental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: