Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTeachman, Jay
TitelGender of Siblings, Cognitive Achievement, and Academic Performance: Familial and Nonfamilial Influences on Children.
QuelleIn: Journal of Marriage and the Family, 59 (1997) 2, S.363-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2445
SchlagwörterAcademic Achievement; Adolescents; Cognitive Ability; Family Influence; Family Structure; Gender Issues; Secondary Education; Sex Differences; Sibling Relationship; Twins
AbstractUses data on twins (N=355) to obtain estimates of the degree of shared familial influence on cognitive achievement and academic performance. Results indicate that there is considerable shared influence on cognitive achievement but much less for academic performance, suggesting more between-family variation in cognitive achievement than in academic performance. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Marriage and the Family" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: