Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPike, Gary R.; Schroeder, Charles C.; Berry, Thomas R.
TitelEnhancing the Educational Impact of Residence Halls: The Relationship between Residential Learning Communities and First-Year College Experiences and Persistence.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 38 (1997) 6, S.609-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; Academic Persistence; College Freshmen; Dormitories; Higher Education; Residential Colleges; School Holding Power; Social Integration; Student Attitudes; Student College Relationship
AbstractExamines the relationship between residential learning communities and students' experiences and persistence during the first year of college. Data taken from 2,678 students indicated that the residential learning communities did not improve students' academic achievement and persistence directly, but did indirectly improve students' success by enhancing their incorporation into college. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: