Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeithwood, Kenneth; Steinbach, Rosanne; Ryan, Sherrill
TitelLeadership and Team Learning in Secondary Schools.
QuelleIn: School Leadership & Management, 17 (1997) 3, S.303-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-2434
SchlagwörterContext Effect; Cooperative Learning; Foreign Countries; Interviews; Participative Decision Making; School Based Management; School Restructuring; Secondary Education; Teacher Leadership; Teacher Participation; Teaching Conditions; Work Environment; Canada
AbstractMotivated by the increasing prevalence of shared decision making and distributed leadership in restructured schools, six teams of Canadian secondary teachers were interviewed to explore their collective learning and the conditions influencing it. Qualitative and quantitative evidence identified numerous conditions to explain across-team learning variations. Teams can learn and successfully tackle externally mandated initiatives even in negative contexts. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Leadership & Management" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: