Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHough, David; Sills-Briegel, Toni
TitelStudent Achievement and Middle Level Programs, Policies, and Practices in Rural America: The Case of Community-Based Versus Consolidated Organizations.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 13 (1997) 1, S.64-70
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterAcademic Achievement; Community Schools; Consolidated Schools; Intermediate Grades; Junior High Schools; Middle Schools; Rural Schools; School Community Relationship; Socioeconomic Status; Statistical Surveys
AbstractA study of 40 community-based rural schools and 40 consolidated rural schools revealed no differences in student achievement, and found that although consolidated schools implemented more middle-level components, the proliferation of middle schools was not causing consolidation. Recommends that the relationship between student achievement and the implementation of middle-level components be studied. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: