Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrasmick, Nancy S.; Leak, Lawrence E.
TitelWhat Tomorrow's Teachers Really Need from Higher Education: A View from the Trenches.
QuelleIn: Educational Record, 78 (1997) 2, S.22-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1873
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Change Strategies; College Role; Educational Change; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Futures (of Society); Higher Education; Interprofessional Relationship; Preservice Teacher Education; Program Descriptions; Statewide Planning; Maryland
AbstractClassroom teachers are the most important element in school reform. Maryland's efforts to redesign teacher education involve a partnership between the state university system, chief higher education officer, and school superintendents and are designed to facilitate a seamless system of K-16 education, recognizing that schools must have rigorous standards and that higher education is responsible for preparing capable teachers. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: