Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKleinsasser, Audrey M.; Paradis, Edward E.
TitelChanging Teacher Education in the Context of a School-University Partnership: Disrupting Temporal Organizational Arrangements.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 24 (1997) 2, S.63-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCollege School Cooperation; Educational Change; Elementary Secondary Education; Higher Education; Organizational Change; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Resistance to Change; Scheduling; School Restructuring; Time Factors (Learning); Time Management; Time Perspective
AbstractExamines pressures that educational restructuring efforts place on traditional structures and on expectations of universities and schools, noting temporal aspects of John Goodlad s concept of organizational arrangements. Applies concepts to restructuring teacher education at the University of Wyoming. Views temporal organizational disruptions as an inevitable consequence when certain program assumptions guide teacher education change. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: