Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHard, Louise
TitelRural Parents' Perceptions and Values and How They May Contribute to a More Contextually Based Early Childhood Program.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 7 (1997) 1, S.27-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterCommunity Relations; Community Surveys; Foreign Countries; Interpersonal Competence; Parent Aspiration; Parent Attitudes; Parent School Relationship; Preschool Education; Preservice Teacher Education; Rural Education; Rural Environment; Rural Urban Differences; Small Towns; Australia
AbstractA survey of 20 parents of 3-year-old children attending an early childhood service in an isolated rural community in Victoria, Australia, found an overwhelming desire for children to develop social skills. Preparation for city life, exposure to cultural opportunities, and having teachers prepared for the unique aspects of rural life were also important. Contains 20 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: