Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeedy, John L.; Achilles, Charles M.
TitelThe Need for School-Constructed Theories in Practice in US School Restructuring.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 35 (1997) 2, S.102-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterCritical Thinking; Elementary Secondary Education; Norms; Organizational Change; School Restructuring; Teacher Administrator Relationship; Teacher Student Relationship; Theory Practice Relationship; Work Environment
AbstractResearch on school restructuring provides little evidence that teacher-student-principal relationships are changing. Staffs may be confusing structural with normative thinking, which requires them to reflect critically about their schools as work places. Suggests that school-constructed theories in practice that promote critical thinking and monitor the change process are helpful vehicles for fostering normative thinking. (81 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: