Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFarrant, John H.; Afonso, Lioudmila M.
TitelStrategic Planning in African Universities: How Relevant Are Northern Models?
QuelleIn: Higher Education Policy, 10 (1997) 1, S.23-30Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Comparative Analysis; Comparative Education; Developed Nations; Developing Nations; Educational Change; Educational Policy; Foreign Countries; Higher Education; International Education; Public Policy; Strategic Planning; Africa
AbstractDonors to higher education in Sub-Saharan Africa have urged universities to undertake strategic planning, including restructuring of relationships with government. Such plans must have a different structure and focus than traditional strategic plans, and include determination of academic priorities and leadership. It is important for African educators to learn from each others' experiences and develop models appropriate to their circumstances. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education Policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: