Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoach, Ronald
TitelFrom the Ivory Tower to the White House...And Back Again.
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 14 (1997) 1, S.16-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterBlack Teachers; Blacks; Career Development; College Faculty; Employment Patterns; Federal Government; Higher Education; Policy Formation; Politics; Professors; Public Policy; Public Service
AbstractIncreasingly, African American academics are appointed to political positions in the federal government. This career path can be both beneficial and difficult, dependent on high-level political support and the party in power. Most are short-term jobs, may slow the tenure process, and can adversely affect the faculty-college relationship. Several professors who entered federal public service discuss their experiences. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: