Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Terenzini, Patrick T.
TitelThe Impact of College on Students: Myths, Rational Myths, and Some Other Things That May Not Be True.
QuelleIn: NACADA Journal, 15 (1995) 2, S.26-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-9517
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Black Colleges; College Outcomes Assessment; Educational Quality; Evaluation Criteria; Faculty Publishing; Higher Education; Instructional Effectiveness; Research; Student Adjustment; Student Development; Student Experience; Teacher Education; Teacher Role; Teaching Methods; Teaching Styles; Two Year Colleges
AbstractTen popular myths about higher education's effect on students are questioned. Issues include: test scores in assessment of college impact; college effect on student development; institutional resources/prestige and quality; two-year college attendance; educational quality at historically black colleges; teaching methods; faculty research; teaching good teaching; faculty impact on students; relationship between academic and non-academic experiences. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NACADA Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: