Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcGinty, Sue
Titel"Adult Literacy" in Remote Aboriginal Communities: Not What It Seems.
QuelleIn: Open Letter, 6 (1995) 1, S.29-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1035-4727
SchlagwörterStellungnahme; Adult Students; Colonialism; Critical Thinking; Cultural Influences; Curriculum Design; Economic Factors; English (Second Language); Foreign Countries; Indigenous Populations; Political Issues; Second Language Instruction; Self Concept; Sociocultural Patterns; Teacher Role; Australia
AbstractDiscusses adult education in Australian aboriginal communities, highlighting the contested place of English in curriculum and assessment and advocating a more complex understanding of these communities' dynamism. Raises questions of culture, identity, and colonialism while focusing on the teacher's role in critical literacy programs. (Eight references) (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Open Letter" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: