Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDorsch, Nina G.
TitelForging "Connections": A Frames Analysis of the Implementation of a Pilot Interdisciplinary Program.
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 9 (1996) 1, S.2-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-3997
SchlagwörterCase Studies; Collegiality; Context Effect; Educational Change; High Schools; Interdisciplinary Approach; Organizational Change; Program Development; School Culture; School Restructuring; Secondary School Teachers; Teacher Collaboration; Team Teaching
AbstractExamines the experience of four high school teachers implementing an inclusive, interdisciplinary pilot program. Organizational analysis of structural, human, political, and symbolic "frames" revealed that creation of a collegial community among participating teachers involved mutual adaptation of teachers' former individual practices with their new collective practice, and also of the larger school organization with the pilot program. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mid-Western Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: