Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNelson, J. Ron; und weitere
TitelThe Effect of Personal Philosophy on Orientation Toward School: African American Students' Views of Integrationist versus Nationalist Philosophies.
QuelleIn: Journal of Black Psychology, 22 (1996) 3, S.340-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0095-7984
SchlagwörterBeliefs; Black Students; Elementary Education; Elementary School Students; Field Interviews; Nationalism; Student Motivation; Student Reaction; Student School Relationship
AbstractAnalyzes interviews from 130 African American elementary school students about the merits and educational consequences of adopting the philosophies of integrationism and nationalism. Overall, students believed that persons who adopt the philosophy of Malcolm X would be more motivated to do schoolwork and more willing to collaborate with classmates in learning. Older students rejected the notion that teachers should promote one particular philosophy. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Black Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: