Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZwick, Thomas T.; Miller, Kenneth W.
TitelA Comparison of Integrated Outdoor Education Activities and Traditional Science Learning with American Indian Students.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 35 (1996) 2, S.1-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indian Education; College School Cooperation; Culturally Relevant Education; Curriculum Development; Elementary School Science; Experiential Learning; Grade 4; Hands on Science; Higher Education; Intermediate Grades; Learning Activities; Outdoor Education; Science Achievement; Science Education; Montana
AbstractComparison of a culturally-sensitive activity-based outdoor science curriculum with a traditional textbook and classroom approach found that fourth-grade American Indian students in the activity-based group had significantly higher science achievement scores than those in the control group. There were no significant differences between Indian and non-Indian students receiving activity-based instruction. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: