Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSmetana, Judith G.; Bitz, Bruce
TitelAdolescents' Conceptions of Teachers' Authority and Their Relations to Rule Violations in School.
QuelleIn: Child Development, 67 (1996) 3, S.1153-72Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterAdolescents; Behavior Problems; Childhood Attitudes; Children; Elementary School Students; High School Students; Student Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractAssessed conceptions of teachers' authority as it pertains to misconduct. Subjects were 10- through 17-year olds. Found that adolescents viewed moral, conventional, and prudential issues as legitimately subject to teachers' authority, and personal issues as under personal jurisdiction; they were equivocal about contextually conventional issues. Younger students, however, judged all acts as more legitimately subject to teachers' authority. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: