Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTerenzini, Patrick T.; und weitere
TitelStudents' Out-of-Class Experiences and Their Influence on Learning and Cognitive Development: A Literature Review.
QuelleIn: Journal of College Student Development, 37 (1996) 2, S.149-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5264
SchlagwörterAcademic Achievement; College Environment; College Programs; College Students; Educational Environment; Extracurricular Activities; Higher Education; Policy; Student Development; Student Experience; Student Personnel Services; Student Research
AbstractExamines research that studies the effects of students' out-of-class experiences on academic, intellectual, or cognitive learning outcomes. Identifies the following aspects of student out-of-class experiences which student affairs professionals have control over through policy and program interventions: (1) residence; (2) fraternities and sororities; (3) intercollegiate athletics; (4) employment; and (5) faculty and peer interactions. (SNR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of College Student Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: