Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Dana James
TitelA Teacher's Thoughts on Grades 5-8 Citizenship: The Role of the Civics and Government Standards.
QuelleIn: Social Studies Review, 35 (1995) 1, S.20-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-6325
SchlagwörterStellungnahme; Citizen Participation; Citizenship Education; Civics; Class Activities; Classroom Techniques; Constitutional History; Curriculum Enrichment; Democratic Values; Educational Objectives; Educational Quality; Instructional Innovation; Law Related Education; Middle Schools; Public Affairs Education; Role Playing; Social Responsibility; Social Studies; Standards; Teacher Effectiveness
AbstractDiscusses the National Standards use of Bloom's Taxonomy and how it relates to increasing levels of expectations for students. Includes several examples illustrating middle school level expectations, such as distinguishing between governments with a constitution and constitutional governments. Maintains that effective civics education can offset students' feelings of powerlessness. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: