Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMead, Julie F.
TitelIncluding Students with Disabilities in Parental Choice Programs: The Challenge of Meaningful Choice.
QuelleIn: West's Education Law Quarterly, 4 (1995) 4, S.570-603Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Access to Education; Compliance (Legal); Court Litigation; Disabilities; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Free Choice Transfer Programs; Individualized Education Programs; Magnet Schools; Public Schools; School Choice; School Law; Special Education; State Legislation
AbstractTwo federal statutes govern the provisions for special education in public schools. Briefly describes these laws and some of the challenges to their compliance within the school choice context. Describes and analyzes four case studies representing four types of school choice plans currently in operation. Offers recommendations for policymakers. (110 footnotes) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: