Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTerenzini, Patrick T.; und weitere
TitelFirst-Generation College Students: Characteristics, Experiences, and Cognitive Development.
QuelleIn: Research in Higher Education, 37 (1996) 1, S.1-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Development; College Students; Critical Thinking; First Generation College Students; Higher Education; Institutional Research; Mathematics; Reading Skills; Student Attitudes; Student Experience
AbstractComparison of 825 first-generation college students and 1,860 traditional college students in 23 diverse institutions after completion of 1 year found first-generation students differed from others in both entering characteristics and college experiences. Although traditional students made greater net gains in reading, the groups gained similarly in math and critical-thinking skills, but these gains resulted from different experiences. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: