Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRossier, Robert E.
TitelA Critique of California's Evaluation of Programs for Students of Limited-English Proficiency.
QuelleIn: READ Perspectives, 2 (1995) 1, S.27-51Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education Programs; Criticism; Educational Attitudes; Educational Policy; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Instructional Effectiveness; Language Research; Limited English Speaking; Native Language Instruction; Outcomes of Education; Politics of Education; Program Evaluation; Second Language Instruction; California
AbstractReviews a 1992 study of California's bilingual education program, entitled "Meeting the Challenge of Diversity: An Evaluation of Programs for Pupils with Limited English Proficiency," and argues that the report too easily attributes the disappointing outcomes of limited-English-proficient students to lack of sufficient resources rather than to the methods of bilingual education. (Contains eight references.) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: