Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDanielson, Louis C.; Malouf, David B.
TitelFederal Policy and Educational Reform: Achieving Better Outcomes for Students with Disabilities.
QuelleIn: Special Services in the Schools, 9 (1994) 2, S.11-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0739-9820
SchlagwörterAdolescents; Children; Educational Change; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Federal Programs; Outcomes of Education; Role of Education; School Restructuring; Special Education; Special Needs Students; Student Needs
AbstractAddresses several issues related to federal policy and reform. Discusses the possible role of the Goals 2000: Educate America Act in promoting better outcomes for students with disabilities, and other federal policy options for achieving better educational outcomes. Argues for federal policies that balance centralized regulation and accountability with decentralized reforms. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Special Services in the Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: