Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkins, B. Denise
TitelA Multiple-Choice Mushroom: Schools, Colleges Rely More than Ever on Standardized Tests.
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 11 (1995) 25, S.8-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterStellungnahme; Black Students; College Entrance Examinations; Culture Fair Tests; High Schools; Higher Education; Minority Groups; Test Bias; Test Construction; Testing Problems
AbstractThis discussion of college entrance examinations reviews differences between the Scholastic Assessment Test (SAT) and the American College Test. It then focuses on the SAT, discussing numbers of students taking the tests, changes in test construction to recognize contributions of women and minorities, involvement of African Americans in construction of the test, and issues in test fairness. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: