Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoda-Kimble, Mary Anne; Batz, Forrest R.
TitelDiabetes Care as an Active Learning Model of Postgraduate Education and Training for Pharmaceutical Care.
QuelleIn: American Journal of Pharmaceutical Education, 58 (1994) 4, S.382-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9459
SchlagwörterCounselor Client Relationship; Diabetes; Empathy; Graduate Study; Higher Education; Pharmaceutical Education; Pharmacists; Professional Continuing Education; Role Playing; Small Group Instruction
AbstractIn a University of California continuing pharmacy education course in diabetes care, practicing pharmacists lived as patients with diabetes for two days and role-played in small groups. One year later, participants reported making changes in their diabetes care-related practice, suggesting its effectiveness in improving practitioners' skill levels. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American Journal of Pharmaceutical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: