Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShort, Paula Myrick; und weitere
TitelCreating Empowered Schools: Lessons in Change.
QuelleIn: Journal of Educational Administration, 32 (1994) 5, S.38-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0957-8234
SchlagwörterChange Strategies; Elementary Secondary Education; Empowerment; Participative Decision Making; Principals; School Culture; School Restructuring
AbstractExplores how nine U.S. schools participating in a project to create empowered schools defined empowerment, structured the change process, and transformed school culture. Participating schools fell into three categories (the opportunity school, the shifter school, and the no-go school) regarding their success in changing school culture, creation of structures to build participant empowerment, and principal actions to facilitate development of empowered participants. Five themes are discussed. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Administration" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: