Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalter, Colin
TitelA Better Way to Begin Again Together: The Value of a Comparative Approach to Teaching Poetry in School.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 16 (1993) 2, S.179-90Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterStellungnahme; Childrens Literature; Creative Writing; Culture; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Higher Education; Instructional Improvement; Literature Appreciation; Poetry; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teaching Methods; United Kingdom (England)
AbstractSymbiotic relationships exist between language, culture, and poetry. Successful classroom teaching acknowledges these relationships. Teaching poetry to children up to age 12 may be improved by addressing these relationships in initial teacher education. A research project involving teachers, student teachers, and children has explored these relationships and produced an appropriate pedagogy. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: