Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Lynn S.; und weitere
TitelEducating for Social Responsibility: The Effectiveness and Ethics of a Community Service Project with Persons with Disabilities.
QuelleIn: Schole: A Journal of Leisure Studies and Recreation Education, 8 (1993), S.17-35
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1937-156X
ISBN0-929581-73-3
SchlagwörterCitizen Participation; College Students; Community Services; Consciousness Raising; Disabilities; Ethics; Higher Education; Interpersonal Relationship; Leisure Education; Leisure Time; Normalization (Disabilities); Program Effectiveness; Social Responsibility
AbstractThis study investigated the ethics and effectiveness of a community service project with disabled citizens designed to foster college students' social responsibility. Community service raised student awareness of the need for inclusion of disabled citizens in community leisure programs and for genuine respect. Results also raised issues of relationship development and termination. (SM) (ERIC).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Schole: A Journal of Leisure Studies and Recreation Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: