Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerrara, Margaret M.
TitelChange and Challenge in Accelerated School Parent Involvement.
QuelleIn: School Community Journal, 4 (1994) 1, S.25-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-308X
SchlagwörterAcceleration (Education); Change Strategies; Community Involvement; High Risk Students; Hispanic Americans; Parent Participation; Program Implementation; School Restructuring; Urban Schools
AbstractFocuses on subtle changes that evolved over three-year study of parent involvement cadre working to implement Harry Levin's Accelerated School Model targeted at high-risk students. Although the school in this study appears to have successfully involved parents in their children's education, parent cadre's underlying purpose is not being adequately addressed, as cadre focuses mostly on Hispanic community's needs. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Community Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: