Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRadnofsky, Mary L.
TitelEmpowerment and the Power NOT to Change: Teachers' Perceptions of Restructuring.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 3 (1994) 2, S.154-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterElementary Secondary Education; Misconceptions; Principals; Resistance to Change; School Based Management; School Councils; School Restructuring; Teacher Administrator Relationship; Teacher Attitudes
AbstractAlthough 1988 Chicago Reform Act mandates changes in decision-making structures to empower teachers, parents, and community members to make financial, hiring, and curriculum decisions, many teachers are opting out of change process. Interview data from 30 Chicago teachers describe principals as "powerhouses" or "benevolent dictators" who distribute teacher "freedoms." Teachers feel they lacked real power, despite the empowerment rhetoric. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: