Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHedges, Larry V.; und weitere
TitelDoes Money Matter? A Meta-Analysis of Studies of the Effects of Differential School Inputs on Student Outcomes. (An Exchange: Part 1).
QuelleIn: Educational Researcher, 23 (1994) 3, S.5-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Facilities; Educational Resources; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Meta Analysis; Outcomes of Education; Public Schools; Research; School Effectiveness; Statistical Analysis; Teacher Education; Teacher Salaries; Teacher Student Ratio; Teaching Experience
AbstractPresents reanalysis of data from earlier reviews, particularly those by Hanushek (1981, 1986, 1989, 1991), on relationship between educational resource input and school outcomes when controlling for student characteristics such as socioeconomic status. Using different synthesis methods, analysis shows a positive relationship between resources and educational outcomes does exist and that it is significant enough to be of practical importance. (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: