Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCapper, Colleen A.
Titel"And Justice for All:" Critical Perspectives on Outcomes-Based Education in the Context of Secondary School Restructuring.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 4 (1994) 2, S.132-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterDefinitions; Democratic Values; Equal Education; High Schools; Justice; Power Structure; Rural Schools; School Restructuring; Socialization; Student School Relationship; Success; Teacher Responsibility
AbstractUses qualitative research methods (interviews, classroom observations, and document analysis) to determine whether a rural midwestern high school's restructuring process serves particular values and silences others. Findings showed lack of consideration for social power and student identity issues. Basic restructuring elements (outcome-based education and success for all students) were embraced without discussing educators' obligations to students. (Contains 18 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: