Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCassidy, Jane W.
TitelA Comparison between Students' Self-Observation and Instructor Observation of Teacher Intensity Behaviors.
QuelleIn: Bulletin of the Council for Research in Music Education, (1993) 115, S.15-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-9894
SchlagwörterClassroom Observation Techniques; Elementary Education; Higher Education; Methods Courses; Music Education; Music Teachers; Preservice Teacher Education; Self Evaluation (Individuals); Student Attitudes; Student Teacher Evaluation; Teacher Behavior; Teacher Educators; Teacher Effectiveness; Teacher Improvement
AbstractReports on a study of 10 preservice music teachers' ability to self-analyze videotapes accurately for teacher effectiveness and teacher intensity behaviors. Compares two classroom observation forms. Finds that significant improvement in teacher intensity occurred over the course of four lessons. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Bulletin of the Council for Research in Music Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: