Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRader, Stephen M.
TitelA Comparison of Characteristics of Intellectually Gifted and Non-Intellectually Gifted Adolescents and Young Adults Participating in Theatre Arts Programs.
QuelleIn: Gifted Education International, 9 (1993) 2, S.97-104Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4294
SchlagwörterActing; Adolescents; College Students; Creativity; Gifted; Higher Education; Secondary Education; Student Behavior; Student Characteristics; Student Reaction; Talent; Theater Arts; Young Adults
AbstractTesting and observation of 25 highly creative, intellectually gifted students and nearly 100 highly creative, non-intellectually gifted students participating in secondary and undergraduate theater arts programs revealed similarities and differences between the two groups in terms of acting technique, rehearsal technique, relationship to play texts, performance, observing performances, and theatrical qualities included in real life. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Education International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: