Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCrowley, E. Paula
TitelA Qualitative Analysis of Mainstreamed Behaviorally Disordered Aggressive Adolescents' Perceptions of Helpful and Unhelpful Teacher Attitudes and Behaviors.
QuelleIn: Exceptionality: A Research Journal, 4 (1993) 3, S.131-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0936-2835
SchlagwörterAdolescents; Aggression; Anger; Behavior Disorders; Classroom Communication; Classroom Techniques; Discipline; Interviews; Mainstreaming; Observation; Perception; Qualitative Research; Secondary Education; Student Attitudes; Student Behavior; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship
AbstractInterviews with and observation of six behaviorally disordered aggressive adolescents revealed that students perceived teachers as helpful when they engaged in specific aspects of teacher-student communication and flexible academic and behavioral program implementation. They perceived teachers' rigidity and use of discipline as unhelpful. Student anger was a pervading theme. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Exceptionality: A Research Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: