Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBullard, Sara
TitelWhere the Heart Is: A Seattle Principal Redefines Schooling, Re-Creates Home for Children in Poverty.
QuelleIn: Teaching Tolerance, 2 (1993) 2, S.18-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Administrator Role; Children; Disadvantaged Youth; Economically Disadvantaged; Educational Change; Elementary Education; Elementary Schools; Federal Aid; Homeless People; Instructional Leadership; Poverty; Principals; School Restructuring; State Aid; Stress Variables; Teacher Participation; Urban Schools
AbstractThe B. F. Day Elementary School in Seattle (Washington) exemplifies positive changes that can be made with principal leadership and teacher involvement. The school is one of six Seattle urban schools receiving federal and state support for educating homeless children under the McKinney Homeless Assistance Act. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: