Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLaney, James D.
TitelEconomics for Elementary School Students: Research-Supported Principles of Teaching and Learning That Guide Classroom Practice.
QuelleIn: Social Studies, 84 (1993) 3, S.99-103Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterClassroom Techniques; Curriculum Development; Economics; Economics Education; Educational Objectives; Educational Research; Elementary Education; Experiential Learning; Instructional Effectiveness; Learning Processes; Learning Strategies; Social Studies; Teaching Methods; Theory Practice Relationship
AbstractAsserts that economics education is a desirable goal for the elementary curriculum because elementary students can learn and understand economic concepts. Reviews four "Teaching-Learning Principles" based on empirical research about learning effectiveness. Applies these principles to economic concepts such as scarcity, cost-benefit analysis, and opportunity cost. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: