Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSweeney, Jim; Twedt, Bonita
TitelA Comparison of Regular and Special Education Teachers' Perceptions of the Teacher Evaluation Process.
QuelleIn: Journal of Personnel Evaluation in Education, 7 (1993) 1, S.43-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0920-525X
SchlagwörterAttitude Measures; Comparative Analysis; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Regular Education Teachers; Secondary School Teachers; Special Education; Special Education Teachers; State Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Evaluation; Iowa
AbstractFew differences are found between regular teachers and special education teachers in perceived quality of evaluation and five attributes of teacher evaluation. Results with 619 regular education teachers and 246 special education teachers from randomly selected schools in Iowa indicate that evaluation of special education teachers is relatively good. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Personnel Evaluation in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: