Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, John C., III; Palmer, Jesse
TitelA Strategy for Using Children's Literature to Extend the Social Studies Curriculum.
QuelleIn: Social Studies, 83 (1992) 3, S.125-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7996
SchlagwörterChildrens Literature; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Social Studies; Supplementary Reading Materials; Teaching Methods; Teaching Models
AbstractDescribes a teaching model in which the teacher supplements the social studies text with children's literature to make historic events and people more meaningful to students. Suggests that teachers consider students' knowledge, comprehension, application, analysis, synthesis, and evaluation levels when selecting activities. Includes diagrams illustrating uses for literature in social studies. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: