Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPoston, William K., Jr.; Manatt, Richard P.
TitelPrincipals as Evaluators: Limiting Effects on School Reform.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 2 (1993) 1, S.41-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterAdministrator Role; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Job Performance; Management Development; Principals; School Restructuring; Teacher Evaluation
AbstractExplores research on principals' teacher evaluation competence, focusing on rating skills, student achievement impact, classroom observation effects, improvement strategies, and monitored performance. Teacher evaluation is frequently ineffective because of improperly selected purposes, excessively complex criteria, faulty or missing theory and standards, skimpy observational and monitoring skills, and ineffective conferencing skills. Administrator/evaluators need better training. (16 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: